INTRODUKSJON TIL PILATES


Introduksjonskursene i Pilates gir en innføring i grunnprinsippene i denne treningsformen. Man lærer korrekt teknikk og koordi-nering av pust og bevegelse.

Pilates består av flytende, kontrolerte og presise øvelser, og fokuserer primært på de små  og dype muskelgruppene – kjernemuskulaturen. Ved å praktisere pilates, oppnår man økt fleksibilitet i leddene og man styrker mage, bekken og rygg. Pilates forebygger og rehabiliterer skader, stress, stiv nakke og andre muskulære problemer. Man får økt utholdenhet, bedre koordinasjon og holdning, samt en bedre forståelse for hvordan man kan bruke kroppen riktig i hverdagen.

 PILATES INTRO er beregnet på de som ikke har praktisert pilates tidligere – eller de som trenger oppfriskning. Hvis man har ryggproblemer eller lignende, anbefales det å ta introkurset flere ganger, før man evt. går videre til neste nivå;  Basic Pilates

 Instruktører på introkursene:

  • Kathryn Thomas; sertifisert pilatesinstruktør / danser. Underviser på engelsk

  • Line Jacobsen Hegge; STOTT pilatesinstruktør / danser

  • Clair Constant; STOTT pilatesinstruktør / danser. Underviser på engelsk.
    Marit Amundsen; sertifisert pilatesinstruktør / dansepedagog

Les om STOTT Pilates

Page layout & design:  Rigmor Stormark  

www.balancestudio.no